17 Nisan 2012 Salı

E-Ticaret sitenizi Sosyal Medya'da Zirveye Taşıyın



Birçok firma sosyal medyanın nimetlerinden hala daha faydalanmış değil.Öncelikle sosyal medya ağınızı şirket web sitenize optime edin.Sitenizde sosyal ağların butonlarını belirli ve görülür yere yerleştirin.Böylece sitenize alışveriş için gelen ziyaretçinin ilk güvenini kazanarak bu ilk ziyareti avantaja dönüştürebileceksiniz.

TWİTTER DA OLUN

1. Avatar olarak şirket logonuzun yüksek çözünürlüklü olanını seçin ve açıklamalarda sizi şık gösterecek tanımlamalar girin.Kurumsal sitenize ve E-ticaret sitenize linkler verin,
2. Twitter search (arama) motorunu firmanız hakkında yazılanlara ulaşabilmek için kullanın ve ulaştığınız iletilerle etkileşime geçerek ilgili bir firma olduğunuzu hissettirin,Bu kısımda http://archivist.visitmix.com/ sitesinden de faydalanabilirsiniz.
3. E-Ticaret sektörünün önemli isim ve firmalarıyla takip içerisinde bulunun,
4. Anlık yada günlük olarak kampanyalarınız ve fiyatlarınız hakkında bilgiler sunan iletiler yayınlayın.,
5. Takipçi sayınızı sürekli arttırmaya özen gösterin. Bu aynı, kapısı önünde kuyruklar oluşmuş bir dükkan izlenimi yaratacaktır. Merak uyandıracaktır,
6. E-Ticaret ve sektörünüz ilgili olarak rakip ve sektör takibi içerisinde olun,
Twitter’ın bir e-ticaret sitesi için etkin kullanımı, siteniz için yapacağınız faaliyetlerden sadece bir tanesidir. Böylelikle yeni kitlelere ulaşım, ziyaretçi sayısı, bilinirlik sağlayabilirsiniz.

SOSYAL AĞ BUTONLARINIZ OLSUN ve GÜNCEL OLUN

Sitenizde sosyal ağ butonları sitenin görünür yerinde ziyaretçinin dikkatini çekecek boyutta olmalıdır.Ziyaretçiler bu butonları tıkladığında sosyal ağ sayfalarına rahatça ulaşabilmelidir.
Ancak sosyal ağ sayfalarınızın ( twitter ,facebook , pinterest ,vs...) aktif olması gerekmektedir.
Aktif olmayan sosyal ağ sayfaları firmanız için olumsuz bir etkidir.Sitenizden sosyal ağ sayfanıza giden bir ziyaretçi aktif olmayan bir sayfa gördüğünde sizin hakkınızda olumsuz düşünecektir.

Bu nedenle sosyal ağ için olmassa olmaz olan en önemli şey güncel olmaktır.


PAYLAŞIN

E-Ticaret sitelerinde diğer önemli nokta ise ürünlerinizin sergilendiği sayfalarda paylaş butonudur.
Mutlaka her ürün sayfanızda sosyal ağda paylaş butonu olmalıdır.Böylece hem ürününüzün sosyal ağda reklamnı yapacak hemde firma tanınırlılığınızı arttıracaksınız

AŞIRIDAN UZAK FARKLI OLUN

Sosyal ağlarınızda sizinle ilgisi olmayan konu dışında fazla bilgiler bulundurmayın aşırıya kaçmayın.Sizi tanıtacak, ürünlerinizi belirtecek bilgilere yer verin.Bunu yaparken far yaratın.
Örneğin bir ütü satıyorsanız ütü için bir video koyabilirsiniz yada müşteri videoları ekleyebilirsiniz.Bu direkt ütünün resmini paylaşmanızdan daha etkili olacaktır.

GOOGLE ANALYTİCS ÜYE OLUN

Google analytics'e üye olarak sosyal ağlarınızın ve sayfalarınızın ziyaretçi trafiğini rahatça takip edebilir burdan aldığınız veriler ile ağlarınızı yönetebilirsiniz.
Sosyal ağlardaki yayınladığınız linklerin tıklanma oranı ve başarısını ise https://www.socialoomph.com sitesi aracılığı ile yapabilirsiniz.

UNUTMAYIN

Sosyal ağlar firmanızın dışa bakan yüzüdür.Bu nedenle firmanızın vizyon ve misyonuna yakışır, kurumsal kimlikten uzak olmadan ancak insanları eğlendirerek bilgilendirdiğiniz bir mecra olarak sosyal ağları kullanmanız gerekir.
Çok fazla kurumsal bir sosyal ağ takip edilmeyeceğinden bu dengeyi iyi kurmanız gerekecektir.

Sizde firmanız için sosyal medya alanında profesyonel destek almak için Türkiye'nin öncü e-ticaret sağlayıcısı olan  Neticaret firmasına ulaşabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederiz.
E-Ticaret Platformu