19 Aralık 2012 Çarşamba

E-Ticaret Sitelerinin Olmazsa Olmazları Nelerdir?



Türkiye'de şu an da ortalama 7000 adet civarında e-ticaret sitesi hizmet vermektedir.
Ancak bunların bir kısmı satışlarının iyi olmadığını yada ziyaretçi alamadıkları belirtmektedir.
Peki bir e-ticaret site sahibi ,girişimci,kobi ya da işini internete taşıyan biri ne yapmalı ki e-ticaret sitesinin işlevliğini arttırmalıdır ?

İşte Öneriler:

1-      E-ticaret sitesi müşteri tarafından rahat kullanılmalı,site esnek yapılı ve özel tasarımlı olmalıdır.
2-      Ödeme çeşitliliği mutlaka olmalı ( Kapıda ödeme, Kredi kartı ile ödeme,Taksit seçenekleri ,havale, payu,paypal,bkm ekspres vs...)
3-      Fiyat politikası( rakiplerin olduğu bir sistemde mutlaka karşılaştırma yapılacaktır)(ürünlerini rakiplerine göre fiyat ve ödeme seçenekleri ile sürekli karşılaştırmalıdır)
4-      Müşterilerin Kredi kartlarının ve adreslerinin güvenliği, müşteriye güven vermesi.
5-      Müşteri danışma hattının aktif durumda olması, sitesinde şirket telefon,adres bilgilerinin alması ve varsa canlı destek bulundurması
6-      Ürün iade garantisi
7-      Ürün gamının yeterli sayıda olması ( ne tarz ürün satıyorsa o sektöre ait herşeyin olması)
8-      Ürün teslimat yöntemi ( kargo seçenekleri ve hızlı teslimat , yapılabiliniyorsa ücretsiz kargo)
9-      Güncellenen ürün yönetimi
10-   Yenilikçilik
11-Güvenli altyapı hizmeti ( e-ticaret sitesinin güvenli altyapısı olmasıgerekmektedir. -Burada size Neticaret firmasını öneririm)
12-Ucuz veya bedava e-ticaret hazır siteleri kullanmaması ( ucuz veya bedava siteler güvensizdir ve herşey sınırlıdır ve arama motorları dostu değildirler)
13-Reklam kampanyaları düzenlemesi ( burda Google'dan çok sektörünüze ait çok ziyaretçi alan sitelere reklam vermenizi öneririm.Çünkü  reklam bütçeniz küçükse googleda reklamınız kaybolur.)
14-Mutlaka sektörünüze ait bazı kelimelerde seo çalışması yaptırın.
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederiz.
E-Ticaret Platformu