2012 yılı Sosyal Medya için oldukça hızlı ve verimli geçti. Peki 2013
yılında sosyal medya ile bizleri neler bekliyor ?
o
Sosyal Medya
2013′te 2012’ye göre %122.1 daha çok konuşulacak. Sosyal Medya Pazarlaması ve
Sosyal Medya Uzmanlığı terimlerini 2012’ye göre 2 kat daha fazla duyacağız.
o
Sosyal Medya eğlence
ve vakit geçirmek için daha çok
kullanılacak. Artık insanlar TV Programları yerine sosyal medya için yapılmış
video ve programları izlemeye yavaş yavaş başlayacak.
o
E-ticaret artık
Sosyal Ticaret olarak anılır hale gelecek. Zaten bu ABD ve bazı Avrupa
ülkelerinde başlamış durumda.Web siteleri üzerinden satışlar yerlerini Sosyal
Medya Mecraları üzerinden satışlara bırakacak. İlk olarak Pinterest’in bu alana
yavaşça girdiğini gördük 2012′de. Facebook
Buy butonunun gelmesiyle
birlikte e-ticaretle ilgili bir çok ezber de bozulmaya başlandı.E-Ticaret
siteleri artık facebook store açar oldu.2013’te Facebook store olmayan
e-ticaret firması kalmayacak.
o
Mobil reklamlar
dünyamıza girecek. Şu sıralar mobil web sitelerinde reklamların sayısı oldukça
az. Ancak 2013 ile birlikte telefonlarımıza da reklam engelleyici programlar
kurmamız gerekecek.
o
Sosyal
Medyada Lokal
Pazarlama daha önemli ve bilinir bir hale gelecek. Her ürünü her yere gönderen
sitelerin dışında daha küçük çaplı, daha özel ürünler üzerinde çalışan tematik
bir e-ticaret bizi bekliyor 2013′te.
o
Big Data
dediğimiz Büyük Datalar şirketlere sorun olmaktan yavaş yavaş çıkacak. Radian6
gibi şirketler bu alan üzerinde çok büyük projeler geliştiriyorlar. Big Data
şirketlere özel Sosyal Medya Mecraları üzerinden kontrol edilebilecek hale
gelecek.
o
Sosyal Medyaya
ayrılan bütçeler artacak. Eskisi gibi “Sosyal Medya Bedavadır” mantığı yavaş
yavaş kırılmaya başlandı. 2016 yılına kadar ayrılan bütçelerin sürekli olarak
artacağı öngörülmekte… Artık twitter ,facebook gibi adreslerinde çok takipçisi
ve beğeneni olan ünlüler, kişiler reklam ücreti karşılığında ile tweet atmaya
,durum paylaşmaya başlayacak.
o
ROI ölçümlemesi
Sosyal Medya üzerinde doğru sonuçlarla yapılamamaktaydı. SoLoMo
(Social-Local-Mobile) üçlemesinin gelişmesiyle birlikte bu ölçümleme
yapılabilir bir hal alacak.
o
Sosyal Medya
Reklamları artacak. Facebook’un bu alanda yaptığı ataklar artarak devam edecek.
Kullanıcıları Facebook’tan soğutana dekte her gün yeni yeni reklamlar
göreceğiz. Facebook gibi Linkedin ve Twitter’da da benzeri reklam artışları ile
geçecek 2013.
o
Özgün
içeriklerin internette korunması ile ilgili tartışmalar giderek artacak.
Türkiyede’de konuyla ilgili bir yasa ya da yönetmeliğin 2013′te yürürlüğe
girmesi bekleniyor.
o
İnfografikler
daha fazla kullanılır olacak. Her şirket, her kuruluş, her organizasyon artık
kendisini infografiklerle ifade etmeye çalışacak. İnfografiklerinse daha iyi
görüntülenebilmeleri için Sosyal Medya Mecralarında küçük geliştirmelere
gidilecek.
o
Sosyal Medya
Monitoring sektörün en önemli dallarından biri haline gelecek. 2013 boyunca bir
çok şirket Sosyal Medyada ne kadar, nasıl konuşulduğuna dair raporlar edinmeye
başlayacak.
o
Facebook’un üye
sayısı 2013′ün sonuna dek 2 milyarı bulacak.
o
Görsel Pazarlamaya verilen değer daha da artacak. Youtube zirvedeki
durumunu 2013 boyunca koruyacak ancak fotoğraf paylaşım sitelerinde durum belli
değil. Fotograf paylaşım sitesi savaşında İnstagram ve pinterest savaşı
görülüyor…
o
Televizyonlar
artık daha dinamik olacaklar. Bir çok TV programının formatı değişecek. Anlık
gelişmeler ve geribildirimlere göre programın akışının değiştiğine görebileceğiz.
o
SlideShare
2013′ün en hızlı büyüyen Mecrası olacak.
o
E-mailler
hayatımızdan çıkmanın aksine daha da fazla kullanılır olacak. Özellikle mail
yoluyla pazarlama konusunda pazar oldukça büyüyecek ancak spam mailler ile
değil. Mail aboneliği ve sadık müşterilerin sayısı artacak.
o
Her sektör
Sosyal Medya’ya girecek. Sadece bir şeyler alıp satanlar değil hizmet sektörünü
de Sosyal Medya’da aktif olarak göreceğiz. Devlet kurumları, özel hastaneler,
okullar daha fazla sosyal medyanın içinde yer almak zorunda kalacak.
o
Podcaster’ların
sayısı iki katına çıkacak. 2013′e sosyal medyada hazırlanmak istiyorum
diyorsanız Podcast yayınına başlamalısınız
2013 boyunca takipte kalmamız gereken sosyal platformlar:
o
Faceboo,Twitter,SlideShare,Google+,Linkedin, Instagram
2013 boyunca daha sık duyacağımız ve duymaya
başlayacağımız meslekler;
o
Sosyal Medya
Uzmanı,İçerik Editörü,Görsel Pazarlama Uzmanı,Grafiker,E-Reklam Yöneticisi,Bilişim Güvenliği Sorumlusu, SEO / SEM Uzmanı,Monitoring Uzmanı,Sosyal Medya Analizleri Uzmanı, Sosyal Ticaret Uzmanı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumunuz için teşekkür ederiz.
E-Ticaret Platformu