Günümüzde e-ticaret ile geniş bir müşteri
kitlesine hitap etmek mümkünken, çoğu web site yöneticisinin ya da sanal mağaza
yöneticisinin site ziyaretçilerinin müşteriye nasıl dönüştürüleceği, nasıl
siteye bağlanacağı ve nasıl tekrar alışveriş yapmasının sağlanacağı gibi
soruları önem arz ediyor.
Bunun cevabı aslında basit olsa da hayata
geçirilmesi sıkı bir çalışma gerektirir.
E-mail ile bunu başarabilirsiniz.
Öncellikle şunu bilmek lazım ki Türkiye'de bir kullanıcının ortalama 3 adet
e-mail hesabı var. Biri şirket, biri özel, biri de alışveriş için.
Özellikle doğru segment ve doğru kullanıcı
analiz edilerek e-mailler doğru zaman belirlenip, doğru içerik ile müşteriye
gönderilmelidir.
Ortalama olarak bir kullanıcının gelen
kutusuna günde 6 e-pazarlama mesajı ulaştığı düşünülürse, bunların arasından
sıyrılmak emek ve doğru pazarlama stratejisi gerektiriyor.
Unutmamak gerekir ki sizden
alışveriş yapan mevcut müşterinize %60-70 oranında satış yapma olasılığınız
varken, yeni müşteride bu oran %5-20 arasında değişiyor.
Diğer bir deyişle; 1 milyon kullanıcınız
varsa ve bu kullanıcılar sürekli sizden alışverişini yapıyorsa, şirket
değeriniz normal değerinin %30’u kadar alışveriş devamlılığı olan üyeleriniz
sayesinde ekstra değer kazanmış oluyor.
E-Maillere dönersek;
Kullanıcıya gelen e-maillerin okunma
sebeplerinin %26'sı konu başlığıdır. Eğer konu başlığı ilgi çekici ise e-mail
okunuyor, değilse direkt siliniyor. Daha sonra e-mail içindeki veriler, görseller,
buton ve yazılar müşteriyi gerçekten etkiliyor mu, bunlara dikkat etmeniz
gerekiyor.
E-maillerin gönderme zamanı da çok önemli.
Günümüzde e-ticaret siteleri pazarlama e-maillerini sabah 08:00-10:00 arasında göndererek
gelen kutusuna girme yarışındadır. Siz de bu yarışta olacaksanız, kendi
özgünlüğünüz ile diğerlerinden sıyrılmalı ya da bu kalabalıktan kurtulmak için
farklı aksiyonlar denemelisiniz. E-mail göndermek için anneler günü öncesi,
öğleden sonraki bir zaman dilimini seçmek gibi...
Gönderilen e-mailler birbirinin benzeri
olmamalı ve içeriğinde çok fazla marka sıralanmamalıdır. Müşteriyi birçok
yerden yakalama yoluyla giderken mevcut müşterilerinizin ilgisini
kaybedebilirsiniz.
Burada segmente göre e-mail atılması ve
duygusal bağ oluşturulması doğru bir yöntem seçimi olacaktır. Bunu sağlamak
için müşterilerinize üyelikleri esnasında seçim hakkı tanıyarak ilgilendikleri
alanları ya da hangi alanda e-mail istediklerini sormanız ve buna göre dönüş
yapmanız ancak günde en fazla 2 adet e-mail göndermeniz verimli olacaktır. Böylelikle
müşterinin ilgilenmediği için spam olarak işaretlediği e-mailin sahibi olmaktan
kurtulacak, IP adresiniz kirlenmeyecek ve sonraki gönderi mailleriniz spama
düşmeyecektir.
Müşterinizin e-mail listesinden ayrılmak
isteyebileceğini unutmamanız ve bunu maillerinizde kolay yoldan sunmanız
gerekiyor.
E-maillerde müşterinin izini takip
edebildiğinizden bir e-mailin sizin için çok önemli olduğunu unutmamanız
gerekiyor. Müşterilerinizin maillerini nereden okuduğunu görerek (mobil cihaz, tablet bilgisayar vs.) farklı
e-mail kampanyaları sunmanız da mümkün.
Ve
tabii ki sosyal medya pazarlaması.
Sosyal medya ağlarının etkili kullanımı
ile e-maillerinizin paylaşılmasını sağlamak ve sosyal medyada yer almak artık
bir işletmenin olmazsa olmazları arasındadır.
Deneme
YanıtlaSil