26 Mart 2012 Pazartesi

Sosyal Medya Uzmanı Nasıl Seçerim?




Günümüzde gittikçe önemini arttıran sosyal medya , şirketlerin de dikkatine çekmeyi başarmıştır.
Artık şirketler sosyal medyanın faydalarından yararlanmak istemekte ve bu nedenlede sosyal medya uzmanı istihdam etmeye başlamaktadır.


1- Sosyal Medya Uzmanı Sosyal Olmalıdır: Sosyalleşen insan, diğer bir tabiriyle toplumsallaşan birey, paylaşım yapan, katılımcı olan, düşünce üreten, çözüm bulan kişidir. Dolayısıyla bir sosyal medya uzmanında olmaması gereken en büyük özellik içe kapanıklık ve rutinliktir. Sosyal Medya doğasında evrimi ve değişimi barındırır. Sosyal Medya Uzmanı ‘’rahat iletişimci’’, empati yapabilen, yenilikçi, değişimlere çabuk ayak uyduran ve bunları toplumların, grupların bulunduğu ortamlarda yapabilen katılımcı ve karşısındakini katılımcı yapabilen kişidir.
2- Sosyal Medya Uzmanı Teknolojiden takip etmeli ve yenilikçi olmalıdır : Devlet dairesi memurları ve buna benzer memurluk işlerindeki memurların işleri hep rutindir.. Sınırların kesin çizgilerle çizildiği böyle bir işte uzman olmak, Sosyal Medya Uzmanı olmaktan daha kolaydır. Ancak Sosyal Medya Uzmanının işi rutin değildir ve sürekli değişiklik gösterir. Eğer iş tanımı kesin çizgilerle çizilmiş Sosyal Medya Uzmanı arıyorsanız, hata yapıyorsunuz.Aradığınız sosyal medya uzmanı ilanı şöyle olmalıdır:

''Değişime kısa zamanda ayak uyduran, yeniliklerle beslenen , Sosyal Medya Arıları arıyoruz…’’
3- Sosyal Medya Uzmanı Müşteriyi Tanımalıdır:Sektöründeki müşterilerin beklentileri nelerdir? Sosyal Medyada müşteriyle kurulması gereken iletişimin tonu ve şekli ne olmalıdır?
Bir Sosyal Medya Uzmanı işe almak istiyorsanız ve hangi soruları soracağınızı bilemiyorsanız aşağıdaki sorular rehberiniz olabilir. Bu sorulara cevap veremeyen bir uzman sizin için değer ifade etmeyecektir.


- Bugün Sosyal Medya’ya ilişkin ne yaptınız?
- Sosyal Medya’da ROI nedir? Nasıl Hesaplanabilir?
- Sosyal Medya Kriz Yönetimi Nasıl Yapılır yada yapılmalıdır?
- Kurumsal İtibar ve Sosyal Medya arasındaki ilişki yada varsa fark nedir?
- Sosyal Medya’da takip nasıl yapılır?Takip/İzleme araçları nelerdir? Niçin önemlidir?
- Sosyal Medya Kampanyası nedir? Başarılı Sosyal Medya Kampanyası örneklerini veriniz.
- Sizce ileride Sosyal Medya, Pazarlamayı içine mi alacak yoksa rutin pazarlama faaliyetlerinin içine mi girecek?
- Beğenen ve takipçi sayısı mı, Engagament oranı mı daha önemlidir?

Yukarıdaki 8 soruya cevap verebilen kişiler piyasada tartışılan türde bir Sosyal Medya Uzmanı olabilir.
Sosyal Medya Uzmanından, müşteri ilişkileri, pazarlama, satış, PR, SEO,kalite gibi birçok konuya hakim olmasını bekleyenler bir şeyi unutmamalıdır. Bunların hepsi birer pazarlama çabasıdır. Dolayısıyla bu maddeler birbiriyle ahengli bir şekilde ilerlemeli, birbirini desteklemelidir. Bunun için ise bir kurumun tüm çalışanları birbirinin işlerinden haberdar olmalı,departmanlar arasında etkin bir bilgi akışı olmalıdır.
Bütünleşik pazarlama iletişimi anlayışına göre, bu kadar beklenti yalnızca Sosyal Medya Uzmanına mal edilemez. Tabandan tavana şirkette çalışan hemen hemen her personel yukarıdaki özelliklere (müşteri ilişkileri, pazarlama, satış, PR, SEO,kalite) hakim olmalıdır.

Serkan HACIÖMEROĞLU -Sosyal Medya Uzmanı

Sizde siteniz ve şirketiniz için sosyal medya ve seo hizmeti almak istiyorsanız aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederiz.
E-Ticaret Platformu