27 Ekim 2014 Pazartesi

Dijital Pazarlama ile Marka Yönetimi Nasıl Yapılır ?



Öncelikle bilinmesi gerekilen şey marka tanıtımı ve bilinirliliğinin arttırılması için dijital pazarlama işin ehli kişilerince yapılmalıdır.

Şirketler veya girişimciler ürünlerine ait markaları tanıtmak için geçmişte klasik yollara başvururlardı. Bunlar gazete,tv ve basılı reklamlar ağırlıklı idi.
Ancak günümüzde durum tamamiyle teknoloji üzerine kurulu durumda. Ancak her marka için bu durum söz konusu değildir. Yani markanızın hedef kitlesi çok önemlidir.

Öncelikle markanızı tanıtımı için bir plan yapmalısınız.Bu plan aşağıdaki aşamaları içermelidir ?

1- Markam kime hitap ediyor ?
2-Pazarlama ve reklam bütçem ne ?
3-Markamın hitap ettiği kitleye nasıl ulaşabilirim ?
4- Markamın hitap ettiği kitleme göre reklam,tanıtım ve strateji planım ne olmalıdır ?
5-Nerelerde aktif bulunmalıyım ?
6- Hangi sosyal medya aracı markama fayda sağlar ?
7-Hangi dijital pazarlama yöntemi kısa vadede etkili tanıtım ve hedef kitleye ulaşmama olanak sunar?

İşte bu sorulara göre hazırlayacağınız çözümler sizin dijital pazarlama planınızı oluşturacaktır. Unutmamak lazım ki hiç bir zaman standart bir dijital pazarlama verisi, raporlaması yoktur. Bunu siz belirler bu doğrultuda adımlar atarsınız.

Yazan : Serkan HACIÖMEROĞLU / Dijital Pazarlama- Sosyal Medya ve E-Ticaret Uzmanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederiz.
E-Ticaret Platformu