Türkiye’de ortlama 7000 adet e-ticaret sitesi olduğunu
bilmekteyiz. E-Ticaret site sahipleri sitelerine nasıl ziyaretçi çekebiliriz ve
nasıl satışlarımızı arttırabilir diye düşünürken biz bu soruların cevabını
Türkiye’nin ve sektörün en önemli sosyal medya ve e-ticaret uzmanı Serkan
Hacıömeroğlu’na sorduk. İşte aldığımız cevaplar :
Hacıömeroğlu’na göre ; “ e-ticaret sitesi sahiplerinin en
sık düştüğü hata sitelerini açtıktan sonra hiçbir reklam çalışması yapmadan
sitelerinde satışların başlayacağıdır.” Hacıömeroğlu şöyle de ekliyor ; “
e-ticaret sitesi açtığımızdan insanların haberi olmaz onları biz haberdar
etmeliyiz !”
Hacıömeroğlu sözlerini şu bilgiler ile de pekiştiriyor:
“Öncelikle arama motorlarında hangi ürünleri satıyorsak veya
hangi ürünlerimizin satışını arttırmak istiyorsak bu alanda reklam vermeliyiz.
Burada ki en uygun mecra Google adwords. Ancak Google adwords de tek başına
yeterli olmayabilir. O zaman sektörümüze uygun, potansiyel müşterilerimiz
olabilecek insanların sık ziyaret ettiği sitelere reklam ,banner verebilir,
haber sitelerinde reklam çalışması yapabiliriz. E-Ticaret sitelerinde insanlar
genelde anında reklamı görüp anında tıklayarak siteye ulaşırlar. Bu nedenle
e-ticaret sitenize dönüşün hızlı olmasını istiyorsanız dijital reklam vermeniz
önceliklidir. Daha sonra maka ve site isminin bilinirliliğini
arttırabilirsiniz. Bunun için yazılı yani gazete, dergi, vb basın araçlarına ve tv, radyo gibi tanıtım kanallarına reklam
verebilirsiniz. Son olarak dizilerin veya çok izlenen programların içine ürün
yerleştirme ile yapılan reklamları söyleyebiliriz.”
Görüldüğü üzere e-ticaret firmaları veya site sahiplerinin
e-ticaret siteleri için ziyaretçi çekme potansiyeli öncelikle reklam ile
kendisini göstermektedir. Bu bilgiler ışığında her firma kendi reklam
politikasını belirlemelidir.
Radyo ve tv için başlangıçta bütçe yeterli olmayabiliyor. Fakat adwords ve sosyal medya fiyat / performans açısından başlangıç için en ideali.
YanıtlaSil