29 Ağustos 2012 Çarşamba

E-Ticaret ve Bilişim Teknolojileri Rakamsal Verileri




TÜİK tarafından 2012 yılı Nisan ayında gerçekleştirilen Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçları Ve Neticaret tarafından e-ticaret kullanım sonuçları yayımlandı.

Buna göre;
Bankalar Arası Kart Merkezinin verilerine göre 2012 Şubat ayında ülkemizde e-ticaret sektöründe 3.4 milyar TL harcama yapıldı.
Tüketicilerin E-ticaret yolu ile yaptığı işlem adedi 2012 Şubat ayı itibariyle bir yıl öncesine göre yüzde 40 civarında artarak 18 milyon adete yükseldi.
2012 Şubat ayında e-ticaret kanalı ile yapılan işlem tutarı ise yüzde 60 civarında artarak 3,4 milyon TL’ye yükseldi.
İşlem adetleri ve işlem tutarları arasındaki değişime bakarak e-ticaret sektöründe kişi başına düşen harcamalarda artış olduğunu söyleyebiliriz.

Türkiye genelinde hanelerin %47,2’si evden internete erişim imkânına sahip. Bu oran 2011 yılının aynı ayında %42,9 idi. Evden internete erişim imkânı olmayan hanelerin %27,6’sı evden internete bağlanmama nedeni olarak internet kullanımına ihtiyaç duymadıklarını belirttiler. İnternet erişim imkânı olan hane oranı kentsel yerlerde %55,5 iken, kırsal yerlerde %27,3 oranında.
16-74 yaş grubundaki bireylerde bilgisayar ve internet kullanım oranları sırasıyla %48,7 ve %47,4. Bu oranlar 2011 yılında sırasıyla %46,4 ve %45 idi. Bilgisayar ve internet kullanım oranları 16-74 yaş grubundaki erkeklerde %59 ve %58,1 iken, kadınlarda %38,5 ve %37. Bilgisayar ve internet kullanımı kentsel yerlerde sırasıyla %57,8 ve %56,6, kırsal yerlerde ise %27,6 ve %26,4.
2012 yılı ilk üç ayında 16-74 yaş grubundaki tüm bireylerin %37,8’si interneti düzenli olarak (hemen hemen her gün veya haftada en az bir defa) kullandı. Aynı dönem ve yaş grubunda internet kullanan bireylerin arasında düzenli internet kullanım oranı ise %88,5 olup, bu oran kentsel yerlerde %89,7, kırsal yerlerde %82,5 olarak gerçekleşti.

İnternet kullanan bireyler interneti en çok %72,5 ile çevrimiçi haber, gazete ya da dergi okuma, haber indirme için kullanırken, bunu %66,8 ile e-posta gönderme/alma, %61,3 ile mal ve hizmetler hakkında bilgi arama, %49,1 ile oyun, müzik, film, görüntü indirme ve oynama takip ediyor.
2012 yılı ilk üç ayında 16-74 yaş grubu internet kullanan bireylerin %70’i interneti evde kullanmış olup, bunu %33,8 ile işyeri, %17,8 ile arkadaş, akraba vb. evi %16 ile internet kafe, %7,2 ile eğitim alınan yer, %5,9 ile kablosuz bağlantının yapılabildiği yerler takip etmektedir. İnternet kafelerde internet kullanımı bir önceki yılın aynı döneminde %18,7 idi.
İnternet kullanan bireylerin ev ve işyeri dışında internete kablosuz olarak bağlanmak için %23,7’si cep telefonu veya akıllı telefon, %15,6’sı dizüstü bilgisayar (laptop, notebook veya netbook), %1,3’ü ise dokunmatik ekranlı tablet bilgisayar kullandı.
İnternet kullanan bireylerin internet üzerinden kişisel kullanım amacıyla mal veya hizmet siparişi verme ya da satın alma oranı %21,8. Önceki yıl internet üzerinden alışveriş yapanların oranı ise %18,6.

2011 yılı Nisan ile 2012 yılı Mart aylarını kapsayan son on iki aylık dönemde internet kullanan bireylerin kişisel amaçla kamu kurum/kuruluşları ile iletişimde internet kullanma oranı %45,1. Bu oran önceki yılın aynı döneminde (2010 Nisan-2011 Mart) %38,9 idi. Kullanım amaçları arasında kamu kuruluşlarına ait web sitelerinden bilgi edinme %42,9 ile ilk sırayı almaktadır

Kaynak: Neticaret

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederiz.
E-Ticaret Platformu