- GENEL VERİLER
- 2011′de E-ticaret 23 milyar TL hacme ulaştı.
- Türkiye’de banka ve kredi kartı olmak üzere toplam 133 milyon kart bulunuyor.
- Banka kartları 82 milyon adete ulaştı.
- 2011 yılında banka kartlarının sayısında yüzde 17′lik bir büyüme oldu.
- Geçen yıl kredi kartlarının sayısı yüzde 9 arttı.
- Kredi kartlarıyla 2.5 milyar işlem gerçekleştirildi.
- Banka ve kredi kartlarıyla 866 milyon nakit çekim sağlandı.
- Kredi ve banka kartlarıyla toplamda 3.3 milyar adet işlem gerçekleştirildi.
- E-ticaret toplam işlem adedinden yüzde 5′lik pay aldı.
- E-ticaret’in TL bazındaysa yüzde 9 payı var.
- 38 bin sanal iş yerinin 8 bini 3D Secure kullanıyor. 3D Secure kullanan işyeri oranıysa yüzde 2.8.
- 3D secure’u en çok hizmet sektörü kullanıyor. İkinciyse havayolları şirkeleri.
- E-ticaret sektöründe Aralık 2011′de 12.1 milyon adet işlem yapıldı.
- Ocak 2012′deyse işlem adedi 13.4 milyona yükseldi.
- 2012 sonunda pazarın 100’de büyümesi öngörülüyor.
MOBİL ÖDEMELER
- Türkiye’de ilk mobil ödeme 2009 yılında gerçekleşti.
- Düyadaki ilk mobil ödeme 1997 yılında Coca-Cola makinesiyle gerçekleşti.
- Mobil ödemeyi ilk sektörleştiren şirket Apple oldu. 2008 yılında App Store mobil ödemenin önünü açtı.
- Mobil ödemenin yaygın, hızlı ve güvenli olması gibi faydaları bulunuyor.
GELİR ORTAKLIĞI
- Gelir ortaklığı sistemi ABD’de yüzde 12 paya sahip.
- Türkiye’de gelir ortaklığı modeli yüzde 1′lik dilim alıyor.
- Gelir ortaklığı sistemi reklamverenlere 12 milyon TL’nin üzerinde bir satış cirosu sağlıyor.
E-POSTA VERİM
- 2011′de Türkiye’de 1.7 milyar e-posta gönderildi.
- 2012′de 5 milyar e-posta gönderilmesi öngörülüyor.
- Kullanıcıların kişi başı ortalama 3 e-posta adresi bulunuyor.
- Standart bir kullanıcıya günde ortalama 6 eposta geliyor.
- E-posta gönderimiyle mevcut müşteriye yeniden satış oranı yüzde 60-70.
- Yeni bir potansiyel müşteriye satış olasılığı ise yüzde 5-20.
- E-ticaret şirketleri genellikle sabah 8-9 arasında e-posta gönderimi yapmayı tercih ediyor.
- Gelen mesajların yüzde 56’sı spam olarak işaretleniyor.
- Gereğinden daha sık gönderilen mesajların yüzde 50′si spam olarak işaretleniyor.
SOSYAL E-TİCARET HACMİ
- Sosyal ticaret, e-ticaretin bir parçası değilmiş gibi lanse edilmesi yanlış. E-ticaretle sosyal ağların kesişimi sosyal ticareti oluşturuyor.
- Coca-Cola’nın 5 yıl önceki sosyal medya harcamaları toplam harcamlarından yüzde 3 pay alıyordu. Şimdi ise yüzde 20 ve daha da artırma planları var.
- Sektöre yapılan yatırımlar, 2011’in ilk 4 ayında 2 milyar dolar olarak gerçekleşti.
- 2012 yılında sosyal ticaretin, 9 milyar dolar ciroya ulaşması ön görülüyor.
- 2015’teyse el edilecek cironun 30 milyar dolara ulaşacak.
- “Arkadaşlarımla alışveriş yapmayı severim” diyenlerin oranı %74.
- “Facebook’ta arkadaşımın tavsiye ettiği bir ürünü satın alırım” diyenlerin oranıysa %55.
RAKAMLARLA E-TİCARET SİTELERİ BÜYÜMELERİ
- Bebekbezi.com projesi ikinci ayında 100 bin TL ciroya ulaştı
- Evim.net ve İndirdik.com Ocak ayında 1 milyon TL’lik ciroya ulaştı.,
- Sporcum.com günlük 200 ayakkabı gönderiyor.
- İndirdik.com’un 30 kişilik ekibi bulunuyor.
- Sporcum.com 80 spor markasıyla birlikte çalışıyor.
- Sporcum.com siparişlerinin yüzde 60′ı Anadolu’dan geliyor.
Sizde bir e-ticaret sitesi kurabilirsiniz.Ayrıntılı bilgi ve danışma için:
Neticaret http://www.neticaret.com veya http://www.e-ticaret.biz
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumunuz için teşekkür ederiz.
E-Ticaret Platformu