7 Mart 2012 Çarşamba

Rakamlar ile E-Ticaret'12



  • GENEL VERİLER
  • 2011′de E-ticaret 23 milyar TL hacme ulaştı.
  • Türkiye’de banka ve kredi kartı olmak üzere toplam 133 milyon kart bulunuyor.
  • Banka kartları 82 milyon adete ulaştı.
  • 2011 yılında banka kartlarının sayısında yüzde 17′lik bir büyüme oldu.
  • Geçen yıl kredi kartlarının sayısı yüzde 9 arttı.
  • Kredi kartlarıyla 2.5 milyar işlem gerçekleştirildi.
  • Banka ve kredi kartlarıyla 866 milyon nakit çekim sağlandı.
  • Kredi ve banka kartlarıyla toplamda 3.3 milyar adet işlem gerçekleştirildi.
  • E-ticaret toplam işlem adedinden yüzde 5′lik pay aldı.
  • E-ticaret’in TL bazındaysa yüzde 9 payı var.
  • 38 bin sanal iş yerinin 8 bini 3D Secure kullanıyor. 3D Secure kullanan işyeri oranıysa yüzde 2.8.
  • 3D secure’u en çok hizmet sektörü kullanıyor. İkinciyse havayolları şirkeleri.
  • E-ticaret sektöründe Aralık 2011′de 12.1 milyon adet işlem yapıldı.
  • Ocak 2012′deyse işlem adedi 13.4 milyona yükseldi.
  • 2012 sonunda pazarın 100’de büyümesi öngörülüyor.

  MOBİL ÖDEMELER
  • Türkiye’de ilk mobil ödeme 2009 yılında gerçekleşti.
  • Düyadaki ilk mobil ödeme 1997 yılında Coca-Cola makinesiyle gerçekleşti.
  • Mobil ödemeyi ilk sektörleştiren şirket Apple oldu. 2008 yılında App Store mobil ödemenin önünü açtı.
  • Mobil ödemenin yaygın, hızlı ve güvenli olması gibi faydaları bulunuyor.
  
  GELİR ORTAKLIĞI
  • Gelir ortaklığı sistemi ABD’de yüzde 12 paya sahip.
  • Türkiye’de gelir ortaklığı modeli yüzde 1′lik dilim alıyor.
  • Gelir ortaklığı sistemi reklamverenlere 12 milyon TL’nin üzerinde bir satış cirosu sağlıyor.

  E-POSTA VERİM
  • 2011′de Türkiye’de 1.7 milyar e-posta gönderildi.
  • 2012′de 5 milyar e-posta gönderilmesi öngörülüyor.
  • Kullanıcıların kişi başı ortalama 3 e-posta adresi bulunuyor.
  • Standart bir kullanıcıya günde ortalama 6 eposta geliyor.
  • E-posta gönderimiyle mevcut müşteriye yeniden satış oranı yüzde 60-70.
  • Yeni bir potansiyel müşteriye satış olasılığı ise yüzde 5-20.
  • E-ticaret şirketleri genellikle sabah 8-9 arasında e-posta gönderimi yapmayı tercih ediyor.
  • Gelen mesajların yüzde 56’sı spam olarak işaretleniyor.
  • Gereğinden daha sık gönderilen mesajların yüzde 50′si spam olarak işaretleniyor.

 SOSYAL E-TİCARET HACMİ

  • Sosyal ticaret, e-ticaretin bir parçası değilmiş gibi lanse edilmesi yanlış. E-ticaretle sosyal ağların kesişimi sosyal ticareti oluşturuyor.
  • Coca-Cola’nın 5 yıl önceki sosyal medya harcamaları toplam harcamlarından yüzde 3 pay alıyordu. Şimdi ise yüzde 20 ve daha da artırma planları var.
  • Sektöre yapılan yatırımlar, 2011’in ilk 4 ayında 2 milyar dolar olarak gerçekleşti.
  • 2012 yılında sosyal ticaretin, 9 milyar dolar ciroya ulaşması ön görülüyor.
  • 2015’teyse el edilecek cironun 30 milyar dolara ulaşacak.
  • “Arkadaşlarımla alışveriş yapmayı severim” diyenlerin oranı %74.
  • “Facebook’ta arkadaşımın tavsiye ettiği bir ürünü satın alırım” diyenlerin oranıysa  %55.

RAKAMLARLA E-TİCARET SİTELERİ BÜYÜMELERİ

  • Bebekbezi.com projesi ikinci ayında 100 bin TL ciroya ulaştı
  • Evim.net ve İndirdik.com Ocak ayında 1 milyon TL’lik ciroya ulaştı.,
  • Sporcum.com günlük 200 ayakkabı gönderiyor.
  • İndirdik.com’un 30 kişilik ekibi bulunuyor.
  • Sporcum.com 80 spor markasıyla birlikte çalışıyor.
  • Sporcum.com siparişlerinin yüzde 60′ı Anadolu’dan geliyor.

Sizde bir e-ticaret sitesi kurabilirsiniz.Ayrıntılı bilgi ve danışma için:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederiz.
E-Ticaret Platformu