Grup alışverişinin (Private Shopping) uygulanma mantığı şöyle: sınırlı sayıdaki sezon sonu ürünleri belirli bir zaman dilimi içinde satışa sunup alıcının beğenisine sunmaktır.
Dünya'daki tüm grup alışveriş sitelerinin yıllık cirosunun 100 milyar dolar olduğu düşünüldüğünde bu tutarın az olmadığını görüyoruz.Türkiye'de durum ise 6 milyar dolar civarındadır.Bu da Türkiye'deki talebin hiçte az olmadığını gösteriyor.
İşin cazibesi indirimli olarak ürünü kısa zaman aralığında sunmak ve alıcının bunu oturduğu yerden yapabilme olanağıdır.
Ancak gerek müşteri talebi artışı gerekse internet satış kanallarının artışı sektörde ürün stok sorunu doğurmaya başladı.Artık bazı mağazalar satacak ürün bulamamaya başladı.Bazı firmalar ilk kez stoklarında ürün kalmadığını duyurmaya başladılar.
Bu konuda İpekyol'un Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın ve Trendyol'un ortaklarından Demet Mutlu da stok sorununun yaşandığını ve bu konuda hizmet sunan firmaların dikkatli olmaları gerektiğini belirttiler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumunuz için teşekkür ederiz.
E-Ticaret Platformu